Eerste deel oostkust - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlon en Eline Verhoog / Leijtens - WaarBenJij.nu Eerste deel oostkust - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlon en Eline Verhoog / Leijtens - WaarBenJij.nu

Eerste deel oostkust

Door: 2 Sheilla' s!

Blijf op de hoogte en volg Marlon en Eline

19 Mei 2007 | Australië, Sydney

Na 5 weken maar weer even een verslag op onze site plaatsen! Leek ons wel leuk, weten mensen ook weer waar we uithangen ;)

Eline vertrok naar Byron Bay (een Hippie stadje) toen Marlon nog wat extra centjes wilde verdienen met het fruitplukken. Eline heeft een relaxed weekje strand gehad, en met als elke dag een afsluiter in het hostel avondeten, aan The Goon en vervolgens te verplaatsen naar The Cheeky Monkeys, De nachtclub die ook echt recht tegenover het hostel zat even los te gaan...Marlon kwam Eline aan het einde van de week opzoeken om hetzelfde even in het kort te beleven.
Natuurlijk wilde we ook naar Nimbin, dit ligt in NSW, waar wiet officieel verboden is, maar in dit plaatsje bestaande uit een hippie straat wordt wiet "verkocht"...terwijl het politiebureau aan het einde van de straat staat, schreeuwen hippies: Good cookies! Inside! very strong! Aparte ervaring ;)
Na Byron bay de bus gepakt en vetrokken naar Brisbane, vanuit Brisbane hebben we The Australia Zoo bezocht. Dit is het thuis van Steve Irwin, prachtige zoo, koala's geaaid, kangaroes gevoerd, olifanten gevoerd, tijgers aan een dun draadje langs zien lopen en natuurlijk de geweldige show waarin Steve het via een tv bord presenteerde, hierin kwamen slangen, vogels en krokodillen voor.
Natuurlijk hebben wij ook de nationale Anzac Day meegemaakt, dit is een dag eigenlijk hetzefde als 5 mei in Nederland.
Na Brisbane vertrokken naar Noosa, dit is een heerlijk stadje: strand, mooi national park etc. Hier hebben we, jaja, onze eerste surfles gehad! Het was echt super, vooral veel gekeken naar de surfinstructor die zich voor ons aan het uitsloven was, wij af en toe wat woorden erover wisselen..bleken zijn ouders Belgisch, juist... haha!
Rainbow beach, we hadden hier behoorlijk veel van verwacht, prachtig strand met veel kleuren..nou niet bepaald, het had die dag geregend. Het leuke was trouwens wel, even tussendoor, dat we onze reisgenoot Rrrrrierrrraarobje tegenkwamen! Hij had ons even het GROTE Rainbowbeach rondgeleid en we hadden een duikgenomen in het o zo doorzichtige water. De dag erna was het gelukkig mooi weer en zag het strand er beter uit!
Fraser kwam eraan! In Hervey Bay, wat ontzettend saai was, hebben we de verjaardag van MArlon gevierd! Een avondje los in een club en vervolgens vroeg opgestaan om te vertrekken in een 4x4 drive met een groep van 11 mensen bestaande uit: Engelsen, Amerikanen, Ieren en natuurlijk The Dutchies ;) naar Fraser ISland vertrokken, dit is het grootste zandeiland ter wereld, prachtig! Witte stranden en het blauwe water dat er mooi vanaf steekt. S avonds hebben we ons tentje opgezet aan het strand en met onze barbeque en ons drankje kwamen de dingo's ons af en toe vergezellen..Dit zijn wilde honden die Alles overhoop kunnen halen! We bsparen de details over o.a. het graven van een WC gat..
Bundaberg! Dit is De stad van de rum, hier was vrij weinig te beleven en omdat Eline's broer hier een tijdje heeft fruitgeplukt konden we het niet laten even rond te kijken, niet zo veel aan behalve dat the bottleshop om de hoek zat, zo ook de Mac en de club..We zijn ook op een tour geweest door de fabriek, hier mochten we aan het einde gratis rum proeven, toch niet ons favoriete drankje haha!
Daaran door gegaan naar Town of 1770! Dit is een heel klein stadje waar heel veel te doen is. We zaten in een heel relaxed hostel. Eline heeft hier nog een joyflight gedaan: twee uur in het vliegtuig, af en toe leek het een achtbaan (wat je behoorlijk voelde in je buik) en uiteindelijk lande op een strandje om vanuit daar weer op te stijgen. Prachtig uitzicht.
Dit was het weer...
liefs, lonenel

• 19 Mei 2007 - 18:55

Ferry:

Eey chica's ;)

Geweldige reis tot nu toe :)
    Heel veel suc6 nog!

Kuz Fer!

• 20 Mei 2007 - 15:37

Steef:

eey meiden,
    ziet der goed uit zo te horen.
    nog een maandje en dan is t alweer voorbij, geniet er nog maar ff lkkr van.
    tot snel weer
    xxx

• 22 Mei 2007 - 12:34

Fraps:

Echt onwijs veel beleefd dus! Geniet nog van het laatste stukje van jullie trip!
    -x-x-
    Fraps

• 06 Juni 2007 - 16:19

Q-tjuh:

hey sussie =P volgensmij ben je na die week HELEMAAL stoned geworden, Wiet, Rum, White Beaches, Vage vliegtuigen... ;) maja klinkt allemaal wel cool :) doeii Greetzz Q!