Respect for the Garlicpeelers!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlon en Eline Verhoog / Leijtens - WaarBenJij.nu Respect for the Garlicpeelers!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlon en Eline Verhoog / Leijtens - WaarBenJij.nu

Respect for the Garlicpeelers!!

Door: 2 Sheilla' s!

Blijf op de hoogte en volg Marlon en Eline

17 Februari 2007 | Australië, Sydney

Dus,
Verder vervolg in Melbourne: Australian Open! Helemaal geweldig, 8ste finales gezien: Clijsters, Gonzales, Blake, Hinges..wat een sport. Genoten, genoten, genoten!

Wo 24 jan met Rob vertrokken naar Mildura, na de eigenaar van het hostel in Mil doodgestalkt te hebben voor een plek in het hostel om te kunnen..jaja...Fruitplukken! Wie had dat gedacht..:P
Na een dag in de auto gezeten te hebben aangekomen in the middle of nowhere: Mildura, overal grapefarms. Onderweg verschillende landschappen tegengekomen, van volledige droogtes tot helemaal bebost.

Natuurlijk ook de enige echte Australia Day meegemaakt. Op deze dag heeft zogenaamd(op de fruitplukkers na dan) iedereen vrij, en iedereen is aan het feesten. Lekker rustig dagje gehad, aan de rivier: The Murray gezeten( de reden dat Mildura daarzo zit).
De dag erna the Red Cliffs gezien. LAngs de rivier lopen rotsen recht omhoog die roodgekleurd zijn, het echte Australische rood.

Eindelijk konden we beginnen met werk: plumfarm. Op een echte farm aangekomen die door een man is opgezet, vrouw helpt zo af en toe. Opa en oma hebben ook een helpende hand. Heel relaxed, vooral niet gehaast werken: No worries. STonden we daar hoor met onze anti-vliegenhoed en een zak voor ons pruimen te plukken. WE werden goed verzorgd met de heerlijke sandwiches en thee in de pauzes.
Ook op een garlicfarm beland. WE voelde ons eigenlijk soort van slaven..we liepen met een groep de fabriek binnen, werd overvallen door de stank, iedereen mondkapje voor en vingertophoedjes. En ja hoor stonden we daar voor een draaiendje bak vol met garlic. En ja hoor: pellen maar! JE kreeg te weinig betaald voor het werk: door iedereen gecontroleerd of je het wel goed deed en je werd ontzettend misselijk ervan. Dus sindsdien experts in t garlicwereldje haha!
Daarna nog op een grapefarm gewerkt, gecoverd en geplukt. Zwaar werk, team werk, met zo n ruim 40 graden.
Zo ook weer paar ervaringen rijker!
In het hostel waar we zaten weer heerlijk lekker gestoorde mensen ontmoet! Al die backpackers zijn stuk voor stuk gestoord op een eigen manier. S avonds een biertje doen, beetje kaarten, beetje kletsen, filmpje kijken en dan weer je bed in om 5 uur de volgende morgen weer klaar te maken om te vertrekken naar je werk.

Nu weer terug in Melbourne, hartelijk welkom gehad door de vele stadsgekken hier. Niks van aantrekken gewoon doorlopen..
Hier nog even dingen uitzoeken voor Nieuw Zeeland zodat we zondag het vliegtuig kunnen pakken! We hebben er ontzettend veel zin in!

Veel liefs and don't forget: Respect for the garlicpeelers ;)

Kusjes Lonenel

• 17 Februari 2007 - 09:41

Anna:

Klinkt allemaal super!
    XxX

• 17 Februari 2007 - 13:12

Julien:

EEEEEEEYYYYY,
    al een tijd niks van jullie gehoord eerst kwam ik jullie steeds tegen op msn maar nu nooit meer :( maja :D jullie hebben weer veel mee gemaakt zo te horen lachen hoor :) veel plzier nog verder;)
    cheerzzzz

• 18 Februari 2007 - 19:18

Knorretje:

Eey meiden,
    Leuk weer is wat te lezen. Egt super weer een nieuw land aan t ontdekken... wie had dat ooit gedacht, jullie aan t plukken:P nou veel plz op t eiland. xxx

• 18 Februari 2007 - 21:18

Roy:

dames het is daar een dolle boel hoor ik. wou dat ik er ook was . nederland sucks :P
    veel plezier en pelse he

• 19 Februari 2007 - 13:21

Fraps:

Nja, als jullie weer terug in Nederland zijn zullen jullie vast ook heel goed uien kunnen pellen. Zou iets makkelijker zijn denk ik:P Hoe dan ook. Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland. Doe lekker rustig aan, en geniet!

-x-x-x-

Fraps

• 19 Februari 2007 - 18:20

Sietse:

klinkt alsof jullie het nog steeds naar jullie zin hebben :P mooi zo!!
    Enne.... respect!!!! de wereld kan niet zonder uien.
    xxx Superrrrrrsiets

• 20 Februari 2007 - 13:27

Francis:

Ben jaloers op jullie... het klinkt allemaal egt super!!
    xXXx
    Francis

• 25 Februari 2007 - 11:39

Ronnie En Ruud:

knuffel die whales van ons ook en ook die dolphins. We hebben net je nieuwe tel nr ontvangen. we hebb en je een paar keer op je aussie nr een SMS gestuurd, heb je die ontvangen?
    Liefs en kussen Ruud en Ronnie